OVER VOORT
VOORT is een innovatiemethode op basis van reismetafoor, waarbij je met een team uit de eigen organisatie in vijftien weken komt tot innovatieve, klantgerichte concepten met draagvlak.
Gestructureerd innoveren
Het klinkt tegenstrijdig, maar het is echt mogelijk. Met VOORT ga je met een groep medewerkers aan de slag volgens een beproefde aanpak. Stapsgewijs volg je een route. Doordat het proces duidelijk is, kan je aandacht zich volledig richten op het vinden van doorbraken . Voor alle betrokkenen is het vanaf het eerste moment duidelijk wat er wanneer moet gebeuren. We weten zelfs op welke dag er hoeveel oplossingen gepresenteerd kunnen worden aan bestuur of directie. We weten alleen nog niet wat we kunnen presenteren.
Altijd goede resultaten
VOORT levert altijd een aantal Mini New Business Cases op. Dat zijn innovatieve, bij de doelgroep geteste concepten , die een of meer fricties oplossen. Ze zijn al voorzien van een aanpak hoe te produceren, een korte concurrentieverkenning, een eerste financiële onderbouwing een een voorzet voor de vervolgstappen. Zo kan het management snel een goede inschatting maken voor het vervolg.
​
Naast resultaten voor de primaire innovatieopdracht levert een VOORT-project altijd meer op. Zo zijn de betrokken medewerkers voor altijd besmet met het innovatie-virus . Ze kijken en werken anders door de ervaringen uit het project. Zo worden ook andere processen, diensten en producten binnen uw organisatie positief beïnvloed.
Daarom VOORT
-
Concreet resultaten in vijftien weken
-
De innovatieopdracht geeft focus
-
Je ontdekt zelf klantfricties
-
Je checkt concepten direct bij de klant
-
Drie tot vijf concrete mini new business cases
-
Teamwork creëert intern draagvlak
-
Innovatieve mindset versnelt uitvoering
Vijf stappen VOORT
-
Vertrekken De gedegen voorbereiding. We stellen een concrete innovatie-opdracht op, maken een goede planningen en we vormen een enthousiast team uit de organisatie op.
-
Ontdekken Ontdenken en laden. Het team verkent kansrichtingen en ontdekt klantfricties.
-
Ontwikkelen Concepten bedenken. In een uitgebreide brainstorm worden minimaal twaalf concepten ontwikkeld en worden deze uitgewerkt voor eerste kwalitatieve doelgroeptesten.
-
Reflecteren Meteen naar de klant. Door direct bij de doelgroep te testen kunnen we de beste concepten kiezen om verder uit te werken.
-
Terugkeren Uitwerken in de taal van het management. De beste drie tot vijf concepten worden uitgewerkt tot Mini New Business Case.
Meer lezen
In De Innovatie Expeditie van de Nederlandse ontwikkelaar en collega Gijs van Wulfen leest u veel meer. Op de website forth-innovation.com kunt u heel veel checklists vinden om zelf met de methode aan de slag te gaan.
Als ervaren Master VOORT-facilitator kan ik u helpen bij geheel of gedeeltelijk begeleiden van uw innovatietraject.
Vrijblijvend gesprek
Bovenstaande klinkt natuurlijk prachtig. Met alle plezier kom ik naar u toe om meer te vertellen. Maar een VOORT-project is zeker niet altijd de oplossing voor uw vraagstuk. Misschien heeft u veel meer aan een alternatieve aanpak of aan een gedeeltelijke inzet van de methodiek. Ook daarvoor neemt u gerust contact op om het te bespreken.